MENÜ

Counter Strike 1.6 meg source :D
Counter Strike

CS - Config tippek, trükkök

 

FIGYELEM!! 
A config fájl megváltoztatása problémákhoz vezethet. Nem vállalunk semmiféle felel?sséget a bekövetkezett hibákért!
A config értékeket csakis saját felel?sségeddel változtasd meg
!

Els?ként indítsd el a Notepad nev? programot, vagy bármilyen más szövegszerkeszt? programot. Ezután nyisd meg a config.cfg fájlt, amelyet a CS-mappádban találsz.


megváltoztatható:
gamma "8.000000"
brightness "3.000000"

Ezek az értékek a CS-menüben csak korlátozottan állíthatók be. A config fájlban az értékek megadásával, ezt tetsz?leges értékre írhatjátok át. (Pl. egy kempernek egy sötét sarokban semmi esélye sincs többé, hiszem az ember mindent jobban lát.)

megváltoztatható
hud_fastswitch "1"
Lehet?séget ad egy gyors fegyvercserére. Ezekután már nem kell a t?zelés-gombbal meger?sítenetek a cserét.

megváltoztatható
fastsprites "0" 
A füstfelh?k ezáltal jobban láthatók, és jobban körvonalazottabbak, valamint jobban át lehet rajtuk látni :)

Ez csakis OPENGL -lel m?ködik, másról eddig nem tudunk.

megváltoztatható
console "1" 
Na igen, ezt elég cikis itt megemlíteni, de egyesek még mindig nincs fogalmuk arról, hogy konzol is vana világon. :D

Ha megváltoztatjátok ezt az értéket, akkor lesz konzolotok is. Ha a konzolt meg akarod nyitni, akkor ezt a config-ba be kell írnod:
bind "~" "toggleconsole"

megváltoztatható
cl_allowdownload "0"
Ha a hangfájlok, vagy hülye spraylogók idegesítenek, akkor a letöltést ezzel kikapcsolhatod.

megváltoztatható
hud_centerid "1"
Minden csapattámadónak és csapattársgyilkosnak, ha mindig nem találtátok ki, mire való a radar, aminek használata nélkül gyakran TA-t/TK-t csináltok, ajánlanám figyelmetekbe a hud_centerid "1" -re történ? átállítását, melynek során ha egy egyénre céloztok, megmutatja, hogy az egy ellenség, vagy csapattárs-e.:P

megváltoztatható
cl_dynamiccrosshair "0"
A célkereszt nagysága nem változik ugrás, futás és lövés közben meg. Így egy kicsit pontosabban célozhatunk. Azért a fegyver elhúz egy kicsit, ugrás közben meg pláne.



megváltoztatható
net_graph "3"
net_scale "5"
net_graphpos "3"

Netgraph optimális beállítása. Netgrraph alul baloldalt fog megjelenni, hogy ne takarjon el más kijelz?ket. A legegyszer?bb kijelz?t használjuk, hogy minden pc alkalmazni tudja.

megváltoztatható
setinfo "_vgui_menus" "0"
Ezzel kikapcsolhatjátok a fegyverek képeit. Ezzel a vásárlás során id?t nyerünk, és így az egész valamivel gyorsabban fog menni.

hozzáadható:
scr_conspeed "9999"
Der Wert gibt die Geschwindigkeit der Console an. Je größer der Wert ist, desto schneller wird die Console geöffnet.

hozzáadható:
hpk_maxsize "0.15"
Minél kisebb az érték, annál gyorsabban fogsz egy szerverhez csatlakozni mapváltáskor. Mivel a standardnagyság CS-nél korlátlan, több id?t vesz igénybe a szervernek a te adataidat kiolvasnia. Egy korlátozott fájlnagyságnál nyilván mindez gyorsabban megy. :). A 0.15 érték megfelel a 0,15 MB-nak.

hozzáadható:
bind "q" "stop_reload"
alias "stop_reload" "weapon_knife;wait;lastinv;wait"
A "q" gomb lenyomásával megszakíthatod az utántöltés.


hozzáadható:
bind "F8" "say_team - Ellenség a láthatáron-"
bind "F9" "say_team - Lopakodjatok -"
bind "F10" "say_team - Minden bombahelyre futni -"
bind "F11" "say_team - C4 biztosítva -"
bind "F12" "say_team - A bomba telepítéséhez C4-re van szükségem -" 
A bindekkel tulképpen mindent csinálhattok, de a legfontosabbak mégis a csapatoknak szánt mondanivalók maradnak. Ezenkivül war-oknál egy küls? program is ajánlott. Ki tudja, hogy az admin egy IRC-Bot-ot futtat-e és egy üzenetet követ- és az ellenségnek BC -n kerezstül továbbadja-e :)


hozzáadható:
bind "a" "név te_neved "
minden egyes alkalommal bepötyögni a neved a konzolba kissé idegesít? lehet. Egy ilyen lehet?séggel megváltoztathatod a neved. egy gombnyomásra. Jó szórakozást

hozzáadható:
bind "p" "adjust_crosshair;stopsound" 
Minden egyes map-en a célkereszt láthatósága különböz?. Egy gombnyomásra megváltoztathatjátok a célkereszt színét.

Saját vásárlási script :

/ Bindek a config.cfg-ben

bind "F1" "akvsm4"
bind "F7" "weste"
bind "F8" "he"
bind "F9" "flash"

// A következ?ket az autoexec.cfg fájlba kell beírni 

alias "wa" "wait; wait; wait"

alias "setoff" "slot10;wa;slot10"
alias "akvsm4" "buy; wait; menuselect 4; wait; menuselect 1;wait;buy;wait;menuselect 6;wait;buyequip;wait;menuselect 4;buy;wait;menuselect 4;wait;menuselect 3;wait;buy;wait;menuselect 6;wait;buyequip;weapon_knife;setoff;slot10;"
alias "he" "buyequip; wait; menuselect 4; wait; weapon_knife;setoff;slot10"
alias "flash" "buyequip; wait; menuselect 3; wait; weapon_knife;setoff;slot10"
alias "weste" "buyequip; wait; menuselect 1; wait; weapon_knife;setoff;slot10"

Fegyverváltás:
//Ezzel a scripttel egy gombnyomásra tudtok az els?dleges fegyverr?l pisztolyra váltani

// Bind a config.cfg-ben
bind "KP_END" "w"

// A következ?ket az autoexec.cfg fájlba kell beírni

alias "w" "w1"
alias "w1" "slot1;alias w w2"
alias "w2" "slot2;alias w w1"

Lopakodás Toggle:

// Bind a config.cfg-ben

bind "SHIFT" "lopakodas"
és a legjobb ha a t?zelés gombot változtatjátok meg:
bind "Mouse1" "+attack; soff"

// A következ?ket az autoexec.cfg fájlba kell beírni
alias "lopakodas" "son"
alias "son" "+speed; alias lopakodas soff"
alias "soff" "-speed; alias lopakodas son"

Admin parancsok:
Az adminok számára külön konfigurálási lehetőségek is vannak amivel a szerver beállításait lehet megváltoztatni. Ezek kimondottan azok számára fontosak akik a szerveren olyan joggal rendelkeznek amik lehetővé teszik az állítgatást (például: rcon password vagy admin jog).

Parancs Leírás
Általános szerver parancsok
servercfgfile a szerver konfig fájlját állítja - alapesetben server.cfg
serverprofile -profile string- a szevrer profilját állítja be
addip -min- -ipaddress- egy IP címet ad a filterban listába - 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- a játékosokat egyéni id-jük alapján bannolja a szerver - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- kick bannolja és kirúgja a játékosokat a szerverről egyéni id-jük alapjánr - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
changelevel -mapname- mapotvált és megtartja a kliensekkel a kapcsolatot
changelevel2 -mapname- folytatja a játékot egy új mapon
cmdlist kilistázza az összes konzol parancsot
cr_demoman # egy csapaton belüli robbanóanyag szakértők számát határozza meg
cr_engineer # egy csapaton belüli mérnökök számát határozza meg
cr_hw # egy csapaton belüli hw-sek számát határozza meg
cr_medic # egy csapaton belüli szanitécek számát határozza meg
cr_pyro # egy csapaton belüli tűzszerészek számát határozza meg
cr_sniper # egy csapaton belüli mesterlövészek számát határozza meg
cr_soldier # egy csapaton belüli katonák számát határozza meg
cr_spy # egy csapaton belüli kémek számát határozza meg
cvarlist az összes konzol változót (cvar) kilistázza
decalfrequency -seconds- logók megjelenítésének gyakoriságát szabályozza - az alapeset 30
dropclient klienst lekapcsolja a szerverről
exec -filename- elindít egy .cfg fájlt
exit bezárja a játékot vagy a dedikált szerverprogramot rákérdezés nélkül
filterban 0 az IP cím alapján történő bannolást szabályozza - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
heartbeat a master szervert "emlékezteti" egy jellel, hogy szervered még mindig fut és elérhető
host_framerate 0 a szerver beavatkozásának sebességét határozza meg a játékba
host_killtime 0 a szerver lekapcsolása előtt eltelt idő
hostname -name- beállítja a szerver nevét
hostport 27015 a szerver portját határozza meg
info -userid- infókat ír ki a játékosokról
ip_hostport 0 szerver portját határozza meg egy TCP/IP játék esetén
ipx_serverport 0 szerver portját határozza meg egy IPX játék esetén
keys a CD kulcs infót írja ki
kick -player- kirúg egy játékost a szerverről név alapján
kick # -keys#- kirúg egy játékost a szerverről id kulcs alapján - az id a "keys" paranccsal tudható meg
kick # -userid- kirúg egy játékost a szerverről userid alapján - a userid a "users" paranccsal tudható meg
killserver szerver kikapcsolása
listid az id-ket jelzi ki a banlistában
listip az IP címeket jelzi ki a filterban listából
log on
log off a loggolást állítja be
logaddress -ip- -port- a logfájl címét határozza meg, amikor a loggolás egy külső gépre kerül
lservercfgfile a listen szerver konfig fájlját határozza meg - alapesetben listenserver.cfg
map -mapname- mapot vált és megszakítja a kliensekkel a kapcsolatot
mapcyclefile 0 meghatározza a mapcycle-t tartalmazó fájl nevét - alapesetben mapcycle.txt
maps -substring- kilistázza azokat a mapokat, amelyek a -substring--t tartalmazzák
maxplayers 16 a maximális játékosszámot határozza meg
motd_display_time 8 az idő, ameddig az automatikus üzenetek megjelennek a képernyőn másodpercekben
mp_autocrosshair 0 az autoaim-et szabályozza - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_decals 300 a maximális decal szintet szabályozza
mp_falldamage 0 a realisztikus sérülést szabályozza lezuhanás esetén - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_flashlight 0 a flashlight ki -és bekapcsolása - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_footsteps 0 a lépéshangokat szabályozza - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_forcerespawn 0 a játékosok azonnal újjáélednek haláluk után - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_fraglimit 40 a maximális elérhető fragszámot határozza meg, mely elérése után a szerver mapot vált
mp_friendlyfire 0 a csapattárs sebzést szabályozza - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_logecho 0 az echo parancsok loggolását szabályozza - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_logfile 0 a loggolást szabályozza többjátékos módban - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
mp_teamlist -teamname/modelname;
teamname/modelname-
a csapatneveket és modelleket határozza meg teamplay módban
mp_teamplay 21 a flag számot határozza meg a csapatjátékos módban
mp_timelimit 25 egy mapon eltöltendő időt állítja be
mp_weaponstay 0 a fegyverek a földön maradnak, miután egy játékos felvette - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
password -pass- a szerver privát jelszavát állítja be
path kijelzi a jelenlegi főkönyvtárat
pausable 0 a kliensek jogát szabályozza a játék szüneteltetésére - 1 bekapcsolva, 0 kikapcsolva
ping az összes kliens pingjét kijelzi
port 27015 a szerver portját állítja be
quit kilép a windows-ba rákérdezés nélkül
rcon -password-
rcon -command- rcon parancs megadásának módja - parancs indítása előtt kötelező az első sort beütni az rcon jelszavával
rcon_address -ip addy- beállítja az rcon IP címét
rcon_password -pass- beállítja az rcon jelszavát
rcon_port 27015 beállítja az rcon portját
registered 0
reload újratölti a jelenlegi mapot
removeid -uniqueid- az egyéni id-ket törli a bannolható adatok közül
removeip -ip addy- törli az IP címeket a filterban listából
restart újraindítja a jelenlegi mapot és törli a statisztikát
setmaster -ip or hostname- a master szervert állítja be - IP vagy hostcím is használható
stuffcmds a kliens konzol parancsokat tölti be a szerverről és újraindítja a szervert
sv_accelerate 10 a játékos gyorsítását határozza meg a szerver felé
sv_aim 0 az auto-aim-et szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_airaccelerate 10 a levegőben mozgás sebességét határozza meg
sv_airmove 0 a levegőben mozgást szabályozza
sv_allow_download engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok letöltését
sv_allow_upload engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok feltöltését
sv_allowdownload 0 adatok és modellek letölthetőségét szabályozza a szerverről - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_allowupload 0 a kliensek lehetőségét szabályozza modellek és adatok feltöltésére - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_bounce 0 ütközési zónákat kapcsol ki és be - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_challengetime 15 meghatározza, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a klienseknek a szerverre kapcsolódáshoz
sv_cheats 0 a csalásokat szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_clienttrace 3.5 a kliens kiterjedését határozza meg ütközések esetén
sv_clipmode 0 a clipping módot szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_friction 4 a súrlódást szabályozza
sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference
sv_lan 0 a LAN szervert módot szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_language 0 a nyelvet határozza meg
sv_logrelay
sv_maxrate 5000 a maximális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_maxspectators 8 a megfigyelők maximális számát határozza meg
sv_maxspeed 500 a kliensek maximális sebességét határozza meg
sv_maxvelocity 2000 a maximális gyorsaságot határozza meg
sv_minrate 8000 a minimális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_netsize 0 a maximális hálózati csomagot határozza meg - 0 = automatikus
sv_newunit 0
sv_password 0 a szerverjelszót határozza meg
sv_print_custom a játékos felé SZ_Overflow hibát ad és kilép a szerverről
sv_sendvelocity 1
sv_showcmd 0
sv_skyname 0 az ég textúráját határozza meg
sv_smartdelta 1
sv_spectalk 1 a megfigyelő kliensek üzenetküldését szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
sv_spectator_password 0 a klienseknek jelszót kell használniuk a megfigyelő mód eléréshez - a jelszót határozza meg
sv_spectatormaxspeed 500 a megfigyelők mozgási sebességét szabályozza
sv_stepsize 18 a szörny és a játékos lépésméretét szabályozza
sv_stopspeed 100 a sebesség, amennyivel a játékos megáll valamelyik irányba való futás után
sv_timeout 65 az időtullépés mértékét szabályozza
sv_type engedélyezi a szerver CPU-jának és az oprendszer típusának a megadását a szerver leírásban
sv_upload_maxsize 0 a maximális feltölthető fájlméretet állítja be
sv_wateraccelerate 10 a vízben mozgás sebességét állítja be
sv_wateramp 0
sv_waterfriction 1 a víz közegellenálását határozza meg
sv_zmax 4096 a maximális zbuffer méretet állítja be
status kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználó, fragek, név, framerate, latency, ping, csomag kiesés %
team 0 a team módot állítja - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
team1_color -color- a team1 színét állítja be
team1_model -model- a team1 modellt állítja be
team1_name -name- a team1 nevet állítja be
team1_skin -skin- a team1 skint állítja be
team2_color -color- a team2 színét állítja be
team2_model -model- a team2 modellt állítja be
team2_name -name- a team2 nevet állítja be
team2_skin -skin- a team2 skint állítja be
tfc_adminpwd -password- a tfc admin jelszót határozza meg - az "admin -password-" paranccsal nyerhető engedély az rcon használatához
tfc_autoteam 0 automata csapatválasztást sazbályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_balance_scores 0 pont alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_balance_teams 0 játékosszám alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_birthday születésnap módot szabályozza (a bombák ajándékokként tűnnek fel) - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_clanbattle 0 a tfc klán csata módot szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_clanbattle_ceasefire 0 tűzbeszüntetést szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva, a tfc_clanbattle-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_locked 0 a zárt módot szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva, a tfc_clanbattle-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_prematch 0 a prematch módot szabályozza - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva, a tfc_clanbattle-t állítsd 1-re
tfc_fragscoring 0 a fragek "beleszólását" szabályozza a csapat összesített pontjába - 1 bekacsolva, 0 kikapcsolva
tfc_respawndelay 0 a respawn késleltetést állítja tfc játékokban
tfc_spam_limit 20 meghatározza az üzenetek számát, amelyek után spam büntetést kap a játékos
tfc_spam_penalty1 8 a spam büntetés 1. szintre
tfc_spam_penalty2 2 a spam büntetés 2. szintre
users minden játékos kilistázása a felhasználói id-kel és az egyéni id-kel együtt
writeid az egyéni id-ket a banned.cfg-be írja
writeip az IP címeket a listip.cfg-be írja

 

Asztali nézet